Search
Close this search box.

تنظیم گرمایش اسپیلت

split4-min

تجهیزات گرمایشی و سرمایشی زیادی در بازار موجود می باشند که اسپیلت یکی از آن ها می باشد. این سیستم برای شروع به کار نیاز به تنظیماتی دارد. در این مبحث قصد داریم به بررسی تنظیم گرمایش اسپیلت بپردازیم. چنانچه دارای این سیستم هستید؛ برای آشنایشی بیشتر با عملکرد آن همراه ما باشید.

امروزه تجهیزات تهویه مطبوع در انواع و مدل های مختلفی در بازار موجود هستند. یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین این سیستم ها اسپیلت است. این سیستم در مدل ها و ظرفیت های مختلفی تولید شده و در محیط های مختلف اداری، تجاری، هتل ها، مسکونی و … قابلیت استفاده را دارد. برخی از این سیستم ها دارای دو عملکرد سرمایش و گرمایشی بوده و برخی فقط عمل سرمایش را انجام می دهند.

ناگفته نماند که به دلیل مصرف بالای برق در این دستگاه از آن اغلب برای ایجاد سرمایش استفاده شده و در صورت نیاز به گرمایش یک منبع گرمایی را در کنار آن استفاده می کنند. پس از شروع فصل سرما آن دسته از کاربرانی که سیستم های آنان دارای عملکرد گرمایشی است؛ می توانند جهت تنظیم گرمایش اسپیلت اقدام کرده و از آن استفاده کنند.

تنظیم گرمایش اسپیلت

تنظیم حالت گرمایش اسپیلت

برای تنظیم گرمایش اسپیلت لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا توجه کنید که تمامی مراحل را باید با دقت انجام دهید؛ سپس باید دستگاه را خاموش کنید. پس از آن تنظیمات کنترل را انجام داده و دکمه منو را پیدا کنید. در صورتی که دکمه منو را پیدا نکردید؛ با فشردن دکمه های دیگر علامت های برف، قطره، آب و … بر روی دستگاه نشان داده می شود. لازم به ذکر است که در این زمان کنترل را جلوی چشمی دستگاه نگیرید؛ در غیر این صورت سیستم روشن می شود.

در مرحله بعدی باید گزینه های FAN_HEAT_DRY_COOLAUTO بر روی صفحه نمایشگر سیستم نشان داده شود. سپس گزینه HEAT را که حالت گرمایش سیستم می باشد را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که این علامت در برخی سیستم ها به صورت شکل خورشید نشان داده می شود.

بعد از انتخاب این گزینه و روشن شدن حالت گرمایش باید میزان دما را انتخاب کرد. درجه اسپیلت را با دکمه TEMP که به شکل فلش بالا و پایین است می توان تنظیم نمود. پس از فعال کردن گرمایش دستگاه باید کنترل را جلوی آن گرفته و سیستم را خاموش کرد.

تنظیم گرمایش اسپیلت

مزایای استفاده از اسپیلت

اسپیلت از مزایای زیادی برخوردار است که همین مزایا سبب شده تا در بازار جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. این ویژگی ها عبارتند از:

صدای این سیستم در زمان عملکرد بسیار کم بوده و آسایش کاربران را برهم نمی زند. این دستگاه در زمان کوتاهی دمای تمام محیط را به طور یکنواخت می کند. ویژگی دیگر این سیستم می توان به داشتن فیلتر ضد آلرژی اشاره کرد که از آلوده کردن هوای محیط جلوگیری می کند. همچنین این محصول ظرفیت و راندمان بالایی در سرد و گرم کردن محیط دارد.

این سیستم دارای ظرفیت ها و مدل های متنوعی بوده و قابلیت استفاده در هر مکانی را دارد. با استفاده از این دستگاه می توان دمای هر واحد یا اتاق را به طور جداگانه تنظیم و کنترل کرد‌‌. این سیستم دارای ترموستات دمایی بوده و به راحتی دمای محیط را کنترل می کند و به همین دلیل با آن می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

تنظیم گرمایش اسپیلت

نکات مهم در زمان تنظیم گرمایش اسپیلت

در زمان تنظیم گرمایش اسپیلت نکات مهمی هست که باید به آن توجه کرد. این موارد به شرح زیر می باشد:

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که بهترین دما برای حالت گرمایشی در این سیستم ۲۸ الی ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. این دما مصرف برق را تا حد زیادی پایین آورده، به موتور دستگاه اجازه استراحت داده و برای محیط مناسب است. در صورتی که این میزان دما کمتر یا بیشتر شود؛ امکان دارد کار دستگاه را با اختلال مواجه کرده و باعث بروز مشکلاتی در آن شود. ناگفته نماند که در برخی اسپیلت ها می توان این دما را تا ۳۳ درجه بیشتر کرد.‌

نکته مهم بعدی در تنظیم گرمایش اسپیلت درباره وزش باد گرم است که برای آن اول باید موتور بیرونی دستگاه روشن شده و بعد از آنکه لوله ها داغ شدن پنل باد گرم را منتشر می کند. این فرآیند حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه طول کشیده و پس از آن باد گرم وارد محیط می شود. همچنین بهتر است در فصل زمستان اطراف یونیت خارجی خالی باشد.

نکته مهم و قابل توجه دیگر توجه به ظرفیت دستگاه و مساحت محیط بوده و باید یک سیستم را با ظرفیتی انتخاب کنید مطابق محیط باشد. بهتر است در زمان تنظیم گرمایش اسپیلت برق دستگاه را قطع کنید؛ تا خطراتی چون برق گرفتگی به حداقل برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت https://tasisat.com/ مراجعه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره تاسیسات دات کام و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۶۵۵۳۸۸

۰۹۱۲۳۴۳۴۳۹۸

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”اسپیلت چیست؟ ” answer-0=”اسپیلت دستگاهی است که دارای دو عملکرد سرماسش و گرمایش بوده و در محیط های مختلف استفاده می شود.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”در زمان تنظیم حالت گرمایشی اسپیلت سیستم باید خاموش یا روشن باشد؟ ” answer-1=”در این موقع دستگاه باید خاموش باشد.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”بهترین دما برای حالت گرمایشی اسپیلت چه درجه است؟” answer-2=” بهترین دما برای گرمایش ۲۸ الی ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *