Search
Close this search box.

مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن

خرید پکیج

در بیشتر خانه های امروزی از سیستم گرمایشی به منظور گرم نمودن آب مصرفی و همچنین فضای داخلی بهره گرفته شده است. چرا که آب گرم و داشتن هوای گرم و مطلوب در زمستان یکی از ضروریات زندگی به شمار می رود. با توجه به نیاز و همچنین موقعیت نصب در هر خانه و ساختمانی از سیستم های گرمایشی همچون موتورخانه، پکیج، شوفاژ دیوار، بخاری و آبگرمکن بهره گرفته شده است. در حقیقت زمانی که پکیج پا به عرضه گذاشت به یک رقیب جدی برای آبگرمکن تبدیل شود.

 به نوحی که به خوبی جایگاه آبگرمکن را تصاحب کرده است. یکی از مهم ترین سوالاتی که در ذهن افراد در زمان خرید سیستم گرمایشی به وجود می آید این است که پکیج بهتر است یا آبگرمکن؟ در واقع هر فردی تمایل دارد سیستم را انتخاب نماید که بالاترین راندمان و کارایی را در اختیار داشته باشد.

به دلیل اهمیت این مسئله هم از لحاظ کارکرد و هم از لحاظ قیمت در این مطلب از تاسیسات دات کام تمایل داریم تا به وارسی مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن بپردازیم تا در نهایت شما با داشت یک دید جامع و کامل خرید خود را نهایی کنید.

مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن

پکیج چیست؟

در ابتدای مبحث مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن به سراغ تعریف پکیج خواهیم رفت. در تعریف پکیج می توان چنین بیان کرد که مثل یک موتور خانه است ولیکن با این تفاوت که ابعاد بسیار مناسبی داشته به نحوی که می توان آن را در درون کابینت تعبیه کرد. علاوه بر این راندمان بالای نیز دارد. پکیج دو فرآیند گرم نمودن آب و همچنین گرم نمودن فضای خانه، اداره و محیط های تجاری را انجام می دهد.

این سیستم برای انجام این فرآیندها نیاز به انرژی گاز و برق دارد. هنگامی که نیاز به آب گرم باشد، پکیج به کمک سنسور جریان آب گرم را شناسایی می کند و پروسه جرقه زدن مشعل آغاز می گردد. هنگامی که مشعل روشن می شود مبدل ها حرارت مورد نیاز را دریافت می کنند. آب ورودی به هنگام عبور از این مبدل ها حرارت را دریافت و در نهایت آب گرم در اختیار شما قرار می گیرد.

در داخل این دستگاه سیستم پردازش کننده مرکزی تعبیه شده است که کارکرد درست قسمت های متعدد پکیج را وارسی می کند. هنگامی که شیر آب باز می گردد این پردازش گر وظیفه دارد گاز ورودی و مبدل حرارتی را متعادل کند. در این صورت دمای آب گرم مورد نیاز شما ثابت می ماند.  

آبگرمکن چیست؟

یکی از سیستم های گرمایشی که وظیفه تامین آب گرم مصرفی و به عبارتی مصارف روزمره را برعهده دارد آبگرمکن است. این سیستم گرمایشی نه تنها در مناطق مسکونی بلکه در مراکز صنعتی و کارخانه در راستای تولید بخارات داغ استفاده می شوند.‌

این دستگاه در دو حالت منبعی و دیواری تولید و وارد بازار می گردند.‌ این وسیله گرمایشی در مقایسه با پکیج دارای ساختار ساده تری می باشد و به تبع قطعاتی که در داخل آن تعبیه شده  است قیمت مناسب تری دارند.

 آبی که به وسیله مدار لوله کشی به خانه می رسد سرد می باشد. به کمک آبگرمکن این آب ورودی گرم می شود و سپس برای کارهای همچون حمام، شستشوی ظروف، سرویس بهداشتی و… مورد استفاده قرار می گیرد. تا به این جای مقاله مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن  یک نگرش کلی در رابطه با پکیج و آبگرمکن پیدا کردید در ادامه در رابطه با انواع پکیج و مزیت های آن گفتگو خواهیم کرد.

معرفی انواع پکیج

برای داشتن یک دید بهتر در ادامه مقاله مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن بایست یک نگاه کوتاه به انواع پکیج داشته باشیم. پیش از آن از بهترین  و معروف ترین پکیج های خارجی و ایرانی که خرید آن را به شما توصیه می کنیم می توان به پکیج ایران رادیاتور، پکیج بوتان، پکیج شکوه الکتریک، پکیج مارس، پکیج وستن، نوتا، پکیج هیمورا، پکیج بوش، پکیج ایمرکس اشاره نمود.

پکیج دیواری

از بهترین خصوصیات این پکیج می توان به ابعاد و همچنین ظاهر دکوراتیو آن اشاره نمود. همین مسئله سبب شده است عنوان پرفروش و محبوب ترین پکیج دیواری به این مدل از پکیج اختصاص یابد. این نوع از پکیج ها بر روی دیوار نصب می گردد.

به سبب ابعاد کوچک مخزن آب ندارند. در نتیجه برای گرم نمودن فوری آب از تمام توان خود استفاده می کنند.  از مهم ترین مواردی که در رابطه با پکیج های دیواری وجود دارد این است که در اغلب موارد نمی توانند در حالت همزمان دو فرایند گرم نمودن آب و شوفاژ را انجام دهند.‌

با یک مثال موضوع را برای شما شفاف می کنیم. اگر شما در فصل سرد باشید و پکیج در حالت سرمایشی روشن بوده و نیاز باشد دوش بگیرید در این صورت  اگر دست خود را بر روی رادیاتور قرار دهید به خوبی متوجه کاهش دمای آن خواهید شود.‌

در حقیقت این موضوع در پکیج های دیواری تک مبدل رخ می دهد و نیاز است که شما برای ممانعت از این مشکل از نوع دو مبدل حرارتی بهره بگیرید. پکیج دیواری ایران رادیاتور بهترین محصولی است که شما  با تهیه آن می توانید گرمایش محیط خانه و آب مصرفی را تامین نمایید.

پکیج های زمینی

اگر به تصاویر پکیج های زمینی نگاهی کرده باشید به خوبی متوجه خواهید شود که دارای ابعاد بزرگترین در مقایسه با پکیج های دیواری هستند.‌ در نتیجه بیشتر در خانه های بزرگ و ویلاها بکار گرفته می شوند. در ساختار این مدل از پکیج ها شما یک دیگ چدنی را مشاهده خواهید کرد که مقداری آب گرم را در خود نگهداری می کند.‌

با این توصیف این مدل از پکیج ها اغلب برای خانه های که دارای جمعیت زیاد هستند و در واقع میزان مصرف آب گرم بالایی دارند بهترین پارامتر انتخابی است. از بهترین مزیت این نوع است که زمانی که با قطعی برق روبرو هستیم برای مدت زمانی آب گرم در دسترس است. ایران رادیاتور در حیطه تولید پکیج های زمینی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد پکیج زمینی ایران رادیاتور ۳۶۰۰۰ مدل Z36FF  یکی از این محصولات است

سایر پکیج ها بر اساس کاربری

در گروه های بعدی پکیج های ایستاده زمینی که دارای دو خروجی جدا از هم و مناسب برای خانه های که مجهز به دو مدل سیستم گرمایشی است و همچنین پکیج های آپارتمانی با اندازه کوچک جای می گیرند که در واقع می توان بیان کرد که زیر گروه دو پکیج های دیواری و پکیج های زمینی می باشند.

مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن

مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن

استقلال هر واحد ساختمانی اولین مزیت بهره گیری از پکیج

پکیج ها نوعی سیستم گرمایشی هستند که سبب می گردد در واحد های مسکونی مدیریت بهتری بر روی استفاده از گاز داشت. در حالی که در آبگرمکن های قدیمی که در اتصال به سیستم موتورخانه هستند.

تمامی موارد میان ساکنین ساختمان ها مشترک است. برای مثال اگر مشکل و اختلالی در عملکرد موتورخانه ایجاد گردد همه‌ی ساکنان وظیفه دارند برای برطرف نمودن اختلال همکاری کنند. همین موضوع از دغدغه های سرویس و نگهداری موتورخانه به شمار می رود.

نیاز به فضای کم برای نصب و راه اندازی

از آنجایی که پکیج ها در ابعاد کوچک طراحی می شوند به راحتی قابل نصب و راه اندازی در محیط آشپزخانه هستند. در حالی که آبگرمکن ها نیاز به یک فضای زیاد برای تعبیه هستند. علاوه بر این پکیج صدای بسیار کمی دارند و سبب سلب آرامش نمی گردد. همین مورد را می توان بهترین مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن دانست.

در دسترس بودن و امکان کنترل راحت پکیج

از بهترین مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن که می توان بیان کرد این است که امکان کنترل و تنظیم پکیج شوفاژ راحت است. برای مثال اگر احساس کردید که فضای خانه سرد است به راحتی خواهید توانست شوفاژ را روشن کنید و یا اگر محیط خانه بیش از اندازه گرم بود به سهولت می توان آن را خاموش کرد.

ایمنی بیشتر مهم ترین مزیت پکیج

به دلیل اینکه پکیج ها مجهز به سنسور و همچنین سیستم پردازش گر مرکزی می باشند از ورود بیش از اندازه گاز به مشعل ممانعت می نماید.  در کنار آن بهره گیری از سنسور دود و اخطار دهنده مرکزی ایمنی بهتری در مقایسه با آبگرمکن به همراه دارد.

مصرف درست و بهینه از دیگر مزیت های پکیج

به دلیل برخورداری از فناوری بروز بیشتر پکیج ها مجهز به خصوصیت دوگانه سوز می باشند و از آنجایی که سنسور میزان گاز و یا به عبارتی سوخت ورودی را تعدیل می نمایند از روشن شدن و در واقع کار کردن اضافی مشعل ممانعت می نماید.

در نتیجه تمامی این موارد سبب می گردد پکیج ها در مقایسه با آبگرمکن ها مصرف بهینه تری داشته باشند. به تبع طبیعی است که امروزه بیشتر خانه ها مجهز به پکیج هستند.

امکان تنظیم دما

پکیج ها این امکان را فراهم می سازند تا به راحتی و سهولت دمای آب و رادیاتور را تنظیم نمود. این در صورتی است که آبگرمکن ها فاقد این قابلیت هستند. این مورد نیز از مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن می باشد.

مقرون به صرفه هستند

در رابطه با هزینه ها و کار های مربوط به سرویس و نگهداری پکیج ها در برتری در مقایسه با آبگرمکن ها هستند. تنها کاری که بایست برای عملکرد بهتر پکیج ها انجام داد این است که در دوره شش ماه نسبت به سرویس آن اقدام کرد.

نصب و راه اندازی آسان

از دیگر مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن که سبب برتری آن و یک جایگزین عالی برای آبگرمکن شده است می توان به نصب و راه اندازی آسان آن اشاره کرد. بیان این نکته حائز اهمیت است که اگر ساختمان شما از سیستم موتورخانه استفاده می کنند در زمان تعبیه پکیج کمی با مشکل روبرو خواهید شود.

مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن

مقایسه قیمت پکیج و آبگرمکن

پکیج ها در مقایسه با آبگرمکن قیمت زیادتری دارند و دلیل آن را می توان کارایی بهتر و راندمان بالا، کیفیت قطعات و در حالت کلی قابلیت های بیشتری که در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد دانست. همچنین در کنار آن با تهیه پکیج دیگر نیازی به سیستم های گرمایشی همچون بخاری وجود ندارد که همین مورد دلیل اصلی برتری پکیج نسبت به آبگرمکن می باشد.

کلام پایانی

در مطالب فوق تلاش خود را نمودیم تا اطلاعات کاملی در رابطه با مزیت استفاده از پکیج به جای آبگرمکن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر سوالی در این خصوص دارید که همچنان برای شما مبهم باقی مانده است می توانید با کارشناسان ما در مجموعه تاسیسات دات کام در ارتباط باشید.

تاسیسات دات کام یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین مجموعه های فعال در زمینه تاسیسات ساختمانی همچون سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات استخر و… می باشد‌.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره تاسیسات دات کام و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۶۵۵۳۸۸

۰۹۱۲۳۴۳۴۳۹۸

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”بهترین مزیت پکیج در مقایسه با آبگرمکن چیست؟” answer-0=”مصرف بهینه و همچنین سرویس و نگهداری آسان در کنار طول عمر بالا از بهترین مزیت های پکیج به شمار می رود.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”نصب پکیج راحت است یا آبگرمکن؟” answer-1=”آبگرمکن به دلیل اینکه فضای کمتری را اشغال می کند به راحتی قابل نصب می باشد. البته آبگرمکن های دیواری نیز فضای کمی برای نصب نیاز دارند و برای واحد های با متراژ کمتر از ۶۰ متر مناسب می باشد.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”چه تفاوت میان لوله کشی آبگرمکن و پکیج وجود دارد؟” answer-2=”با بهره گیری از آبگرمکن نیازی به لوله کشی گسترده وجود ندارد و این موضوع از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. ” image-2=”” headline-3=”h2″ question-3=”” answer-3=”” image-3=”” headline-4=”h2″ question-4=”” answer-4=”” image-4=”” headline-5=”h2″ question-5=”” answer-5=”” image-5=”” headline-6=”h2″ question-6=”” answer-6=”” image-6=”” headline-7=”h2″ question-7=”” answer-7=”” image-7=”” headline-8=”h2″ question-8=”” answer-8=”” image-8=”” headline-9=”h2″ question-9=”” answer-9=”” image-9=”” headline-10=”h2″ question-10=”” answer-10=”” image-10=”” headline-11=”h2″ question-11=”” answer-11=”” image-11=”” headline-12=”h2″ question-12=”” answer-12=”” image-12=”” headline-13=”h2″ question-13=”” answer-13=”” image-13=”” headline-14=”h2″ question-14=”” answer-14=”” image-14=”” headline-15=”h2″ question-15=”” answer-15=”” image-15=”” headline-16=”h2″ question-16=”” answer-16=”” image-16=”” headline-17=”h2″ question-17=”” answer-17=”” image-17=”” headline-18=”h2″ question-18=”” answer-18=”” image-18=”” headline-19=”h2″ question-19=”” answer-19=”” image-19=”” headline-20=”h2″ question-20=”” answer-20=”” image-20=”” headline-21=”h2″ question-21=”” answer-21=”” image-21=”” headline-22=”h2″ question-22=”” answer-22=”” image-22=”” headline-23=”h2″ question-23=”” answer-23=”” image-23=”” headline-24=”h2″ question-24=”” answer-24=”” image-24=”” headline-25=”h2″ question-25=”” answer-25=”” image-25=”” headline-26=”h2″ question-26=”” answer-26=”” image-26=”” headline-27=”h2″ question-27=”” answer-27=”” image-27=”” headline-28=”h2″ question-28=”” answer-28=”” image-28=”” headline-29=”h2″ question-29=”” answer-29=”” image-29=”” headline-30=”h2″ question-30=”” answer-30=”” image-30=”” headline-31=”h2″ question-31=”” answer-31=”” image-31=”” headline-32=”h2″ question-32=”” answer-32=”” image-32=”” headline-33=”h2″ question-33=”” answer-33=”” image-33=”” headline-34=”h2″ question-34=”” answer-34=”” image-34=”” headline-35=”h2″ question-35=”” answer-35=”” image-35=”” headline-36=”h2″ question-36=”” answer-36=”” image-36=”” headline-37=”h2″ question-37=”” answer-37=”” image-37=”” headline-38=”h2″ question-38=”” answer-38=”” image-38=”” headline-39=”h2″ question-39=”” answer-39=”” image-39=”” count=”40″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *