Search
Close this search box.

کدام رادیاتور بهتر است

radiator3-min

کیفیت کدام رادیاتور بهتر است سؤال بسیاری از متقاضیان در زمان خرید رادیاتور است. رادیاتور های پره ای و یا پنلی را می توان در این بین مورد مقایسه و البته بررسی توجه داد.

رادیاتور از جمله نیاز های اصلی سیستم گرمایشی به شمار می آید. جنس و مدل های گوناگون رادیاتور شاید انتخاب را برای خریداران سخت کرده باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با یک رادیاتور مناسب بیشتر آشنا کنیم.

کدام رادیاتور بهتر است

تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای

به نظر شما کدام رادیاتورها بهتر است؟

رادیاتور پنلی و رادیاتور پره ای به خاطر میزان حرارت دهی و البته ساختار، کارایی قابل قبولی را به خود اختصاص داده است. بدنه رادیاتور های پنلی و پره ای با یکدیگر کاملاً متفاوت است. به دلیل همین متفاوت بودن شما میزان گرمادهی، شکل ظاهری، قیمت و البته مدت ماندگاری رادیاتور ها را نمی توانید یکسان در نظر بگیرید.

کیفیت ساخت رادیاتور ها باعث شده است که مدل ها و برندهای متفاوتی را برای خرید بتوان در نظر گرفت. وب سایت تخصصی تاسیسات دات کام https://tasisat.com/ با کیفیت ترین محصولات را در این حوزه به شما عرضه می کند.

رادیاتور پنلی- فولادی

سؤال بسیاری از خریداران این است که کدام مدل رادیاتور بهتر است؟

هرنوع مدلی می تواند کیفیت ساخت خاصی را دنبال کند. شما باید به آلیاژ بدنه توجه بیشتری داشته باشید. مرغوب بودن هر مدل رادیاتور مهمترین گزینه برای ارجحیت اصلی رادیاتور در زمان خرید است. اگر از آلیاژ باکیفیتی ساخته شده باشد، شما دوام و مقاومت قابل توجهی را می توانید در طولانی مدت انتظار داشته باشید.

رادیاتور های پنلی از فولاد ساخته شده اند و ساختاری یک تکه را می توانید در نظر بگیرید. اما باید توجه داشته باشید که نظافت و گردگیری رادیاتور پنلی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. کارایی اصلی این نوع رادیاتور در مناطق کوهستانی و البته سردسیر بسیار زیاد است. پس برای اینکه متوجه شویم که کیفیت کدام رادیاتور بهتر است شما باید به نوع منطقه نیز در این بین توجه داشته باشید.

البته عیبی که در این رادیاتور وجود دارد این است که رادیاتور وزن سبکی ندارد. البته ناگفته نماند که قدرت گرما دهی این رادیاتور نسبت به دیگر مدل ها حقیقتاً بسیار بالاست. ما در این قسمت از متن در مورد یکی از پرطرفدار ترین مدل های یعنی  رادیاتور پنلی- فولادی با شما صحبت کردیم.

رادیاتور پره ای آلومینیومی

حال برای این که بدانیم کدام رادیاتورها بهتر است باید به ساختار رادیاتور پره ای آلومینیومی هم نگاهی بیندازیم. رادیاتور پره ای به گونه ای ساخته شده است که در صورت افزایش پره به توان به راحتی به آن پره اضافه کرد و این خود یکی از ویژگی های اصلی و بسیار مهم برای خرید این نوع رادیاتور است.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که در صورت خرابی و آسیب هرکدام از پره های رادیاتور می توان به سادگی نسبت به تعویض پره هم بپردازید. این خود یکی از قابلیت های اصلی و مهم به شمار می آید. ناگفته نماند که وزن رادیاتور پره ای آلومینیومی نسبت به دیگر رادیاتور ها بسیار کمتر است.

به همین دلیل در بسیاری از فضاها می توان از این مدل رایج، پرفروش و بسیار خوش ساخت به راحتی استفاده نمود. ۱۲۵ کیلوکاری در ساعت به میزان حرارت دهی در هر پره رادیاتور اشاره می کند.

رادیاتور آلومینیومی قیمت بالاتری را نیز به خود اختصاص داده است. این قیمت بالا به دلیل آلیاژ به کار رفته در ساخت این نوع رادیاتور برآورد شده است. همچنین این نوع رادیاتور قطعاً به هواگیری نیاز دارد که نباید این نکته را اگر به دنبال پاسخ این سوال که کیفیت کدام رادیاتور بهتر است در نظر بگیرید. همچنین برای مناطق معتدل نیز این مدل رادیاتور بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

کدام رادیاتور بهتر است

راهنمای خرید رادیاتور با کیفیت

این که بدانیم کدام مدل رادیاتور بهتر است باید به میزان گرمایش آن بیشتر توجه کنیم. بازده حرارتی در رادیاتور نام یک واحد است. این واحد میزان حرارت انتقال یافته را نشان می دهد. رادیاتور پنلی و رادیاتور پره ای بازده حرارتی تقریباً یکسانی دارند.

اما به جزء میزان گرمایش نباید کیفیت و ماندگاری رادیاتور را نادیده گرفت. صددرصد فولاد مقاومت بیشتری نسبت به آلومینیوم را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل رادیاتور پنلی مقاومت و ماندگاری بیشتری دارد.

سلیقه مصرف کننده می تواند ظاهر و زیبایی رادیاتور را یک معیار مهم برای این مسئله باشد که کدام رادیاتورها بهتر است. برای منازل معمولاً یک پارچه بودن رادیاتور پنلی را نباید نادیده گرفت. همچنین رنگ الکترواستاتیک از درخشندگی بسیار قابل قبولی برخوردار است.

چنانچه شما به دنبال خرید رادیاتوری برای نصب بر روی دیوار هستید، رادیاتور پره ای می تواند گزینه ایده آل تری باشد. به این دلیل که رادیاتور پنلی وزن بیشتری داشته و از جنس فولاد ساخته شده است. امروزه انواع رادیاتورهای پنلی در مدل های گوناگون به فروش می رسد.

برندهای متفاوت رادیاتور

وب سایت تخصصی تاسیسات دات کام  https://tasisat.com/ یک انتخاب مطمئن برای خرید انواع رادیاتور پنلی و یا آلومینیومی است. رادیاتور پنلی ایران رادیاتور از جمله برندهای معتبری است که از ۶۰ تا ۱۶۰ سانتی متری به فروش می رسد. رادیاتور پنلی تاش، رادیاتور پنلی گلدین، کرمی، ایستاتیس و بسیاری از برندهای دیگر را می توانید در این مجموعه بیابید.

برای خرید رادیاتور آلومینیومی مدل های ۱۴ پره، ۷ پره، ۱۱ پره و ۱۷ پره هرکدام در برندهای معتبری همچون آنیت، بوتان، ایران رادیاتور و… به فروش می رسد.

شما باید بدانید که به نوع کاربردی در ابتدا توجه کنید و سپس با برآورد بودجه نسبت به خرید اینترنتی رادیاتور مورد نظر از مجموعه تاسیسات دات کام اقدام نمایید. شما عزیزان از سراسر ایران می توانید این محصولات را سفارش داده و در کاربردهای مد نظر خود از ان بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره تاسیسات دات کام و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۶۵۵۳۸۸

۰۹۱۲۳۴۳۴۳۹۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *