Search
Close this search box.

بایدها و نبایدهای فضاسازی اطراف یونیت خارجی کولر گازی

بایدها و نبایدهای فضاسازی اطراف یونیت خارجی کولر گازی

در روز های گرم سال به ویژه در مناطق گرمسیری کشور، هوا به حدی گرم می شود که تحمل فضا سخت و افراد را کلافه می نماید. از اینرو ضرورت دارد که سیستم خنک کننده را در خانه ها تعبیه نمود و از هوای خنک و مطبوع آن لذت برد. یونیت خارجی در بردارنده قطعات مهم نظیر کمپرسور، کندانسور، سیستم تخلیه و … می باشد. این قطعات بازدهی و کارایی دستگاه را تعریف می نمایند. به نحوی که کوچک ترین خرابی در این قطعات، توان سرمایش و گرمایش دستگاه را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

اما در این میان نه تنها قسمت خارجی کولر گازی ظاهر چندان جذابی ندارد. بلکه باید به یکسری از نکات برای تعبیه آن توجه نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص باید ها و نباید های فضاسازی اطراف یونیت خارجی کولر گازی در این صفحه از تاسیسات دات کام همراه ما باشید.

بایدها و نبایدهای فضاسازی اطراف یونیت خارجی کولر گازی

یونیت خارجی باید در یک سطح صاف با مقاومت بالا نصب گردد

برای تعبیه یونیت خارجی شما باید قسمتی را انتخاب نمایید که نه تنها تراز باشد بلکه محکم نیز باشد. چرا که دستگاه وزن تقریبا بالای داشته و قرار گیری آن در سطح ناهموار موجب خواهد شد که سیستم در زمان کار تکان خورده، در نتیجه قطعاتی همچون کمپرسور و کوئل کندانسور نیز دچار لرزش خواهند شد. این موضوع پس از مدتی منجر به شکستن لوله مسی و در نتیجه خروج گاز می گردد.

از سوی دیگر نوسان حاصل شده به دلیل عدم بی توجهی به محل نصب، سبب آسیب به سیم پیچ الکتریکی خواهد شد. علاوه بر این موراد منجر به تولید صدا خواهد شد که نه تنها آرامش شما را مختل، بلکه صدای همسایگان شما را نیز در خواهد آورد.

در یک بیان بهتر یونیت خارجی را باید در قسمتی تعبیه و راه اندازی کنید که شیب دار نباشد. چرا که در اصطلاح وزن سنگین دستگاه بر روی یک قسمت افتاده و در نتیجه لرزش دستگاه افزایش یافته و در نهایت این موضوع منجر به خرابی دستگاه خواهد شد.

از تعبیه یونیت خارجی در موقعیت های خفه و بسته اجتناب کنید

 یونیت خارجی را بهتر است که در یک فضای باز نظیر پشت بام، حیاط تعبیه کنید. ولیکن در زندگی شهر نشینی که بیشتر خانه ها به صورت آپارتمانی است افراد دستگاه را به اجبار در تراس نصب می نمایند. اما در چنین زمان های توجه کنید که پیرامون و اطراف دستگاه، خالی و هوای گرم تولیدی به راحتی خارج گردد.

علاوه بر این موقعیت انتخابی برای تعبیه دستگاه باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای انجام اقدامات لازم برای نصب و راه اندازی دستگاه، تعمیر و کارهای مربوط به سرویس و نگهداری وجود داشته باشد. افزون بر این مورد، محلی را برای قرار گیری واحد خارجی کولر گازی انتخاب نمایید که در تماس مستقیم با نور خورشید نباشد.‌ اما اگر شرایط به نحوی است که نمی توان از این کار اجتناب نمود. بهتر است که یک سایبان در محل نصب تعبیه و با انجام این کار از دستگاه در برابر نور خورشید محافظت کنید.

آب نباید در اطراف واحد خارجی کولر گازی جمع گردد

با وجود اینکه آب باران نمی تواند به این بخش از کولر گازی آسیب وارد نماید. اما پیشنهاد می کنیم حدالامکان از تماس آب باران با واحد خارجی دستگاه جلوگیری نمایید. زیرا تماس آب با قطعات، می تواند سبب زنگ زدگی و پوسیدگی گردد‌. همچنین از پاشیدن آب بر روی دستگاه خودداری کنید. چرا که انجام این کار منجر به آسیب کویل های کندانسور می گردد.

آیا می توان یونیت خارجی را بر روی دیوار نصب نمود؟

اگر تمایل دارید که یونیت خارجی کولر گازی را بر روی دیوار و یا پایه دیواری تعبیه کنید باید آن را به کمک رولپلاک مناسب محکم و پیچ و مهره را به خوبی چفت کنید. دیواری که انتخاب نموده آید باید استحکام بالای داشته تا توان تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.

نکات مهم در مراحل نصب یونیت خارجی

  1. به عنوان اولین نکته مهم شما باید این بخش از دستگاه را به آرامی تا موقعیت نصب جابجا نمایید. همچنین بهتر است که جابجایی یونیت خارجی را به کمک چند نفر انجام دهید.
  2. اگر تمایل دارید که واحد خارجی را بر روی پایه دیواری تعبیه و قرار دهید. در این صورت نیاز است که این پایه را به درستی نصب نمایید.
  3. از نصب درست و صحیح یونیت خارجی اطمینان حاصل کنید و انجام سرویس دستگاه را از یاد نبرید.

بایدها و نبایدهای فضاسازی اطراف یونیت خارجی کولر گازی

نکته

اگر تمایل دارید که اطراف کولر گازی را به نحوی تزئین کنید که ظاهر یونیت خارجی به چشم نیاید. در این صورت باید توجه کنید که فضای کافی برای گردش هوا در اطراف آن باقی بماند. چرا که به دلیل کار دستگاه قطعات گرما تولید و از اینرو نیاز است که این گرما با به گردش درآمدن هوا خنثی گردد.

با وجود اینکه از متریال درجه یک و مقاوم برای ساخت بدنه یونیت خارجی استفاده می شود. اما به دلیل اینکه در یک فضای باز راه اندازی می گردد. خاک و در حالت کلی آلودگی محیط بر روی دستگاه می نشیند و در نتیجه کارای دستگاه کاهش می یابد. دستگاه برای تولید خنکی و گرما با توان بیشتری کار می کند و میزان مصرف برق افزایش خواهد یافت. از اینرو نسبت به تمیز نمودن آن اقدام نمایید.

به هیچ عنوان واحد خارجی دستگاه را به کمک نایلون و یا پوشش پلاستیکی نپوشانید. چرا که هوا در داخل حبس شده و رطوبت حاصل از عمل معیان منجر به خوردگی اجزای فلزی دستگاه می گردد. همچنین نبود تهویه، یک محیط مناسب برای رشد و تکثیر میکروب ایجاد می کند. با این اوصاف پوششی را انتخاب نمایید که عمل تهویه به درستی انجام گردد.

کلام پایانی

در این مقاله از تاسیسات دات کام نگاهی جامع و کامل بر روی باید و نباید های فضا سازی اطراف یونیت خارجی کولر گازی داشتیم‌‌. یونیت خارجی یک قسمت مهم در کولر گازی به حساب می آید که در صورت رعایت تمامی نکات مربوط به نصب و تعبیه، دستگاه در بالاترین توان سرمایشی و گرمایشی خود کار خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید، نصب و راه اندازی انواع کولر گازی می توانید با کارشناسان ما در مجموعه تاسیسات دات کام در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره تاسیسات دات کام و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۶۵۵۳۸۸

۰۹۱۲۳۴۳۴۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *