Search
Close this search box.

کامل ترین بانک ارورهای کولر گازی

لیست ارورهای کولر گازی

لیست ارورهای کولر گازی

خطاها و ارورهای کولر گازی موید بروز ایراد و نقص فنی در عملکرد یا اجزا و قطعات دستگاه می باشد. به طور معمول، در صورت بروز عیب و مشکل در ساختار کولرهای گازی، ایراد دستگاه از طریق یک کد مخصوص بر روی نمایشگر آن ظاهر می شود. به محض نمایش کد خطا، با مراجعه به دفترچه راهنما یا کاتالوگ دستگاه می توان نسبت به عیب یابی و تعمیر کولر گازی مبادرت ورزید.

تمام شدن گاز مبرد، بروز عیب در کمپرسور، معیوب شدن سنسورها، سوختن خازن و نشتی لوله ها، با استفاده از کد مخصوص به کاربر نمایش داده می شوند.

علت نمایش ارورهای کولر گازی

ارورهای کولر گازی معمولا در مواقع عدم کارکرد درست دستگاه، بر روی صفحه نمایش کولر گازی نمایان می‌شوند. در بسیاری از مدل های کولر گازی، به محض بروز نقص فنی در ساختار دستگاه، یک کد عددی همراه با یک حرف انگلیسی ظاهر می گردد. ظاهر شدن این کد خطا حکایت از بروز ایراد در یونیت خارجی یا پنل داخلی کولر گازی دارد.

ضربه وارد شدن به سیستم دستگاه، بروز حوادث غیر مترقبه، بروز ایراد در سیستم سیم کشی و برق کولر گازی و معیوب شدن فن دمنده دستگاه، برخی از علل اصلی نمایش ارورهای مختلف کولر گازی به شمار می رود.

همچنین، یخ زدن اواپراتور کولر گازی، نقص فنی کمپرسور، وجود مشکل در سیستم تهویه، ایرادات فنی، استهلاک و فرسودگی سیستم و اتمام گاز خنک کننده را می توان از دیگر دلایل نمایش خطاهای کولر گازی برشمرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که آشنایی با ارورهای مختلف کولر گازی، در عیب یابی و رفع مشکل دستگاه به صورت اصولی و تخصصی، کمک شایانی می نماید. در ادامه با برخی از کدهای خطای سیستم های تهویه مطبوع از نوع کولر گازی بیشتر آشنا خواهید شد.

ارورهای کولر گازی

آشنایی با مهم ترین ارورهای کولر گازی

۱- کدهای خطای کولر گازی LG

به طور معمول، ارورهای کولر گازی ال جی با اعداد مختلف و حروف انگلیسی CH، نمایش داده می شود. بر این اساس، کد خطای CH01، بروز مشکل در سنسور هوای داخلی دستگاه را نمایان می سازد. کد خطای CH02، بروز مشکل در سنسور لوله ورودی، کد خطای CH05، قطع شدن ارتباط یونیت داخلی و خارجی، کد خطای CH06، بروز مشکل در سنسور لوله خروجی و کد خطای CH09، بروز اختلال در سیم کشی برد دستگاه را نشان می دهند. همچنین، در مواقع بروز اختلال در موتور فن دمنده، کد خطای CH10 و بروز مشکل در لوله وسطی متصل شده به یونیت داخلی، کد خطای CH12، به نمایش در می آیند.

ضمنا، کدهای خطای CH21، CH22، CH23 و CH26، به ترتیب نمایانگر بالا بودن ولتاژ ورودی DC، بالا بودن جریان ورودی برق از حد مجاز، پایین بودن ولتاژ ورودی DC و اختلال در جریان فازی می باشند. علاوه بر این، بالا بودن جریان ورودی به کمپرسور با کد CH29، افزایش بیش از حد دمای کمپرسور با کد CH32، اختلال در سنسور کمپرسور با کد خطای CH41 و اختلال در سنسور دمای هوا با کد CH44 نشان داده می شوند.

۲- کدهای خطای کولر گازی سامسونگ

ارورهای کولر گازی SAMSUNG با دو عدد مختلف و کد E1 نمایش داده می شوند. با این تفاسیر، در صورت قطع شدن ارتباط میان یونیت داخلی و خارجی دستگاه، کد خطای E1 01 ظاهر می شود. بروز اختلال در سیم کشی برد با کد خطای E1 21 و بروز خطا در سنسور ورودی کولر یا برد دستگاه، با کد خطای E1 22 به نمایش در می آید.

همچنین، در صورت بروز اختلال در کارکرد فازها، کد خطای E1 25 و در هنگام خرابی یا سوختن فن دستگاه، کد E1 54، نمایان می شود. ضمنا، نمایش کد خطای TO، TB، TA و TC، به ترتیب نمایانگر خرابی سنسور کندانسور، مشکل در سیم کشی برد و خرابی سنسور لوله ها کندانسور می باشند. از دیگر کدهای خطای اسپلیت سامسونگ می توان به A (تست یونیت A)، B (خطا در کارکرد یونیت B)، C و G (کمبود گاز مبرد دستگاه)، اشاره نمود.

کد خطاهای کولر گازی

۳- کدهای خطای کولر گازی جنرال و اجنرال

ارورهای کولر گازی اجنرال و جنرال با حرف F و یک عدد به کاربر اعلام می شود. کد خطای F1، حکایت از بروز مشکل در برد اصلی دستگاه دارد. در مواقع بروز مشکل در محافظ و عدم کارکرد درست برد، کد خطای F2 و در مواقع ایجاد مشکل در محافظ به علت ولتاژ بالا، کد F3 ظاهر می گردد. کدهای خطای F4، F5 و F6، به ترتیب بیانگر بروز مشکل در محافظ به علت ولتاژ پایین، ایراد در برد، اختلال در اورلود و نقص فنی سنسور یونیت خارجی دستگاه می باشد.

در مواقع بروز مشکل در محافظ ضد یخ، کد F8، یخ زدن دستگاه، کد F9 و رخ دادن گرمای الکتریکی، کد F10 بر روی نمایشگر کولر گازی ظاهر می شود. همچنین، در صورت خرابی کندانسور، کد E8، بروز مشکل در فن، کد E5 و در مواقع یخ زدایی سیستم، کد DF، در صفحه نمایش کولر گازی جنرال نشان داده می شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره تاسیسات دات کام و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۶۵۵۳۸۸

۰۹۱۲۳۴۳۴۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *