Search
Close this search box.

نحوه خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

نحوه روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

برای بسیاری از کاربران این سوال مطرح است که آیا امکان خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل وجود دارد؟ در این زمینه باید خاطر نشان نمود که بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع دارای ریموت کنترل می‌باشند. با استفاده از ریموت کنترل دستگاه به راحتی و از فواصل دور می توان تنظیمات و حالت های کارکرد سیستم را مطابق با نظر کاربر تغییر داد.

با این وجود، در برخی مواقع ممکن است ریموت کنترل دستگاه های کولر گازی خراب شده یا باتری آن تمام شده باشد. در این شرایط چاره ای به جز روشن کردن دستگاه بدون کنترل باقی نمی ماند.

مهم ترین علل روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

مهم ترین علل روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

۱- تمام شدن باتری کنترل

یکی از مهم ترین دلایل روشن کردن کولر گازی بدون کنترل به اتمام باتری ریموت کنترل دستگاه مربوط می‌شود. با استفاده از باتری قابلیت ایجاد جریان برق در مدار کنترل امکان پذیر می شود. در صورت اتمام باتری این فرآیند با اختلال مواجه شده و متعاقب آن، ریموت کنترل دستگاه کار نمی کند. با توجه به مصرفی بودن باتری کنترل، می بایست در بازه های زمانی مشخص نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

۲- بروز ایراد در کنترل دستگاه

در برخی مواقع، ریموت کنترل کولر گازی خراب شده و قادر به اعمال تنظیمات مورد نظر کاربر نمی باشد. خراب شدن لامپ های LED جلوی کنترل یا آسیب دیدن کریستال ریموت، از مهم ترین علت های خرابی این وسیله به شمار می رود. همچنین، در صورت شکسته شدن پایه های کریستال ریموت کنترل، هیچ کدام از دکمه های آن کار نخواهند کرد.

چنانچه خرابی ریموت از معیوب بودن لامپ ال ای دی دستگاه ناشی شود، با تعویض لامپ، این مشکل برطرف می گردد.

نحوه خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

۳- معیوب شدن برد ریموت کنترل

در پاره ای مواقع، وجود مشکل در برد ریموت کنترل منجر به عدم عملکرد صحیح آن می شود. نقص فنی یا سوختن قطعاتی مانند IC یا ترانزیستور، خرابی برد و از کار افتادن ریموت کنترل سیستم تهویه مطبوع را به دنبال خواهد داشت.

روش های روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

روش اول

روشن کردن دستگاه از طریق دکمه پاور تعبیه شده در یونیت داخلی، یکی از روش های کاربردی برای روشن کردن کولر گازی بدون کنترل محسوب می شود. به طور معمول، به منظور زیباسازی و افزایش جذابیت ظاهری دستگاه های کولر گازی، هیچگونه دکمه یا کلیدی بر روی پنل دستگاه طراحی نمی شود.

بسیاری از تولید کنندگان کولر گازی، دکمه های مربوط به خاموش و روشن کردن دستگاه را غالبا در زیر پنل داخلی کولر گازی طراحی می‌کنند. بر این اساس، برای روشن کردن دستگاه بدون استفاده از ریموت کنترل، ابتدا می بایست پنل جلوی کولر را باز کرده تا دکمه های مربوط به روشن و خاموش سیستم (on/off) مشاهده شوند.

لازم به ذکر است که متناسب با نوع و مدل کولر گازی، دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه در موقعیت های مختلفی طراحی می شود. بر این اساس، در برخی از مدل های کولر گازی، دکمه پاور در مجاورت چراغ های نشانگر دستگاه تعبیه شده است. در یک سری مدل ها، این دکمه در زیر فیلتر هوای یونیت داخلی یا در یک سمت از پره‌های پنل داخلی دستگاه طراحی شده است.

نکته: دکمه مربوط به on/off کولر گازی در سمت راست یا چپ دستگاه به صورت یک شاسی یا دکمه کوچک به رنگ قرمز، سیاه یا سفید تعبیه شده است. به طور معمول، در کنار این دکمه کلمه Auto درج شده است. همچنین، در برخی مدل ها، این شاسی کوچک در داخل سوراخی قرار گرفته است. بر همین اساس، برای فعال یا غیر فعال کردن شاسی باید با استفاده از یک جسم کوچک، شاسی را فشار داد. به محض فشار دادن شاسی دستگاه فعال یا غیر فعال می شود.

مهم ترین علل روشن کردن کولر گازی با گوشی موبایل

روش دوم

استفاده از تلفن و گجت های هوشمند، از دیگر روش های موثر برای روشن کردن اسپلیت بدون ریموت کنترل تلقی می گردد. در این روش می توان از تلفن هوشمند به عنوان یک ریموت کنترل استفاده کرد. برای انجام این کار تنها کافی است که اپلیکیشن یا نرم افزار مربوط به مدل کنترل کولر گازی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب نمایید. در این حالت، خاموش و روشن کردن کولر گازی از طریق سنسور مادون قرمز تلفن هوشمند یا اپلیکیشن صورت می گیرد.

روش سوم

استفاده از کلید مخصوص قطع کننده مدار، از دیگر شیوه های کاربردی برای روشن کردن کولر گازی بدون کنترل به حساب می آید. در هنگام خراب شدن یا در دسترس نبودن ریموت کنترل دستگاه، استفاده از کلید قطع کننده مدار، از بهترین راهکارها قلمداد می گردد. این کلید جریان برق الکتریکی را به صورت مستقیم برای راه اندازی و غیر فعال کردن کولر گازی، قطع یا وصل می نماید.

در برخی مواقع، قرار داشتن کلید قطع کننده مدار در وضعیت خاموش، منجر به عدم کارکرد و روشن نشدن کولر گازی می شود. بر همین اساس، برای راه اندازی و کارکرد دستگاه می بایست از قرار داشتن کلید در وضعیت روشن اطمینان حاصل نمود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره تاسیسات دات کام و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۶۵۵۳۸۸

۰۹۱۲۳۴۳۴۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *