Search
Close this search box.

روش تنظیم گرمایش اسپلیت + چندین نکات طلایی

تنظیم گرمایش اسپلیت

روش تنظیم گرمایش اسپلیت

با تنظیم گرمایش اسپلیت قابلیت استفاده از این دستگاه در فصل سرد سال برای مصرف کننده امکان پذیر می‌شود. بسیاری از مدل های کولر گازی اسپلیت از عملکرد دو منظوره سرمایش و گرمایش برخوردار هستند. بر این اساس، امکان استفاده از این دستگاه ها در چهار فصل سال وجود دارد. با فعال سازی حالت گرمایشی کولر گازی، هوای گرم و مطبوع، به صورت یکپارچه و یکنواخت در فضای داخلی جریان پیدا می کند.

برای اطمینان حاصل کردن از حالت گرمایش اسپلیت، استفاده از پلاک یا برچسب درج شده بر روی بدنه دستگاه کمک شایانی می نماید.

همچنین، با مراجعه به کاتالوگ یا دفترچه راهنمای کولر گازی به راحتی می توان از قابلیت ها و امکانات متنوع دستگاه مطلع شد. به طور معمول، در برچسب فنی کولر گازی کلیه اطلاعات و داده های فنی دستگاه درج شده است. بر این اساس، عبارت Cooling input/Cooling current و Heating input/Heating current، حکایت از حالت سرمایشی و گرمایشی کولر گازی دارد.

نحوه تنظیم گرمایش اسپلیت

نحوه تنظیم گرمایش اسپلیت

تنظیم گرمایش اسپلیت مستلزم انجام یک سری اقدامات و اعمال تنظیمات بر روی عملکردهای دستگاه می‌باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پیش از اقدام به انجام تنظیمات گرمایش سیستم مناسب است که فرآیند سرویس و تعمیر کولر گازی در دستور کار قرار گیرد.

انجام سرویس های دوره ای و منظم کولر گازی در افزایش بازدهی و توان سرمایشی و گرمایشی سیستم بسیار تاثیرگذار و موثر می باشد.

همچنین، صرفه جویی و بهینه سازی مصرف برق و متعاقب آن، کاهش هزینه های جانبی و اقتصادی، از دیگر مزایای سرویس دستگاه های کولر گازی به شمار می رود. نخستین گام برای تنظیم گرمایش کولر گازی تغییر تنظیمات دستگاه از حالت سرما به گرما می باشد. اعمال این تنظیمات از طریق ریموت کنترل کولر گازی به راحتی امکان پذیر می شود. با فشار دادن دکمه MODE یا با استفاده از MENU می توان نسبت به تغییر وضعیت دستگاه اقدام نمود.

به طور معمول، در منوی کولر گازی حالت ها و عملکردهای مختلف دستگاه از قبیل DRY، AUTO، HEAT، COOL و FAN، در دسترس می باشند. این قابلیت ها با اشکالی شبیه قطره آب، خورشید، دانه برف و پنکه بر روی صفحه نمایش ریموت کنترل، به صورت پیش فرض تعریف شده اند. برای فعال نمودن حالت گرمایشی اسپلیت ابتدا گزینه MODE و سپس گزینه مربوط به HEAT را انتخاب کنید. با فشردن دکمه TEMP یا دما، امکان انتخاب میزان درجه گرمایش دستگاه فراهم می شود.

خرید انواع اسپلیت

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که بازه استاندارد برای انتخاب میزان درجه گرمایش کولر گازی، در رنج ۱۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد قرار دارد.

در پایان و پس از اطمینان حاصل کردن از انجام تنظیمات مورد نظر، می بایست کولر گازی را خاموش و مجدد روشن کنید. پس از روشن شدن مجدد دستگاه، به راحتی می توان از هوای گرم و مطبوع توزیع شده توسط کولر گازی نهایت بهره را برد.

مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

میزان مصرف برق، از جمله مسائل مهم پس از تنظیم گرمایش اسپلیت به شمار می رود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش به مراتب بیشتر از مصرف آن در حالت سرمایش می باشد. استفاده از حالت گرمایش کولر گازی موجب افزایش فعالیت و کارکرد کمپرسور دستگاه می شود.

فعالیت بیشتر واحد تراکم، مصرف نیروی الکتریکی بیشتر را به دنبال دارد. همین موضوع منجر به افزایش مصرف برق و به تبع آن، افزایش هزینه های مصرفی کاربر می شود. در صورت انجام سرویس به موقع کولر گازی، در مصرف برق دستگاه صرفه جویی قابل توجهی اعمال می گردد.

مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

نکات مهم تنظیم گرمایش اسپلیت

بهترین رنج دما برای حالت گرمایش کولر گازی در بازه ۲۶ الی ۲۸ درجه سانتیگراد اعلام شده است. تنظیم درجه کولر گازی بر روی این مقدار، متعادل شدن دمای محیط را در پی دارد. در صورت سرد بودن فضای مورد استفاده می توان درجه دمای کولر گازی را افزایش داد. همچنین، در صورت گرم بودن محیط، مناسب است که درجه دمای دستگاه کاهش پیدا کند.

به منظور بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف برق و انرژی، می بایست سایز کولر گازی کاملا مطابق با متراژ و مساحت فضای مورد استفاده باشد. علاوه بر این، تنظیم بودن و متعادل بودن گاز مبرد دستگاه، از بروز اختلال در حالت گرمایشی سیستم جلوگیری می کند.

خرید داکت اسپلیت

ناگفته نماند که در هنگام تنظیم گرمایش اسپلیت مناسب است که جریان برق دستگاه را قطع نموده تا احتمال بروز حوادثی مانند برق گرفتگی به حداقل برسد. همچنین، در هنگام انجام سرویس های کولر گازی، از آغشته شدن آب به قطعاتی مانند کمپرسور دستگاه باید اجتناب نمود. چرا که آسیب دیدن کمپرسور منجر به بروز اختلال در فرآیند گرمایش و سرمایش کولر گازی می شود.

علاوه بر این، در فصل زمستان بهتر است که اطراف یونیت خارجی یا کندانسور دستگاه خالی و تمیز باشد. ضمنا، حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از روشن کردن کولر گازی جریان باد گرم در محیط انتشار پیدا می کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره تاسیسات دات کام و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۶۵۵۳۸۸

۰۹۱۲۳۴۳۴۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *