Search
Close this search box.

چرا پکیج روشن نمیشود

چرا پکیج روشن نمیشود

چرا پکیج روشن نمیشود

امروزه به علت عوامل متفاوتی، ممکن است  مشکلاتی در عملکرد پکیج پیش بیاید و می تواند باعث مختل شدن عملکرد آن شود. در این صورت صاحبان پکیج می  پرسند چرا پکیج روشن نمی شود ؟ برای پاسخ به این سوال باید توجه داشته باشید که علت روشن نشدن پکیج می تواند عوامل بسیار زیادی باشد. زیرا ایجاد اختلال در هر یک از قطعات پکیج می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد آن بگذارد.

علاوه بر این باید بیان کنیم که به علت این که در پکیج های دیواری از سنسورهای مختلف استفاده می کنند، احتمال خطا در نحوه روشن شدن و یا حتی خاموش شدن پکیج به وجود بیاید. در این مقاله می خواهیم به بررسی این این عوامل می پردازیم تا بتوانیم به سوال چرا پکیج روشن نمیشود پاسخ دهیم.

مهمترین عوامل برای روشن نشدن پکیج

  • کمبود آب موجود در مخزن پکیج

چرا پکیج روشن نمیشود؟ یکی از رایج ترین عواملی که باعث روشن نشدن پکیج دیواری می شود و باعث می شود تا پکیج عملکرد درستی نداشته باشد کم بودن آب موجود در مخزن آن است. البته باید بیان کنیم که عوامل بسیار زیادی بر روی کمبود آب موجود در مخزن تاثیرگذار هستند، از این عوامل می توانیم به نشتی دستگاه و یا خراب بودن شیر پرکن آب و وجود مشکلاتی در منبع و مخزن آب اشاره کنیم.

چرا پکیج روشن نمیشود

به همین جهت همواره باید میزان آب موجود درمخزن را چک و بررسی کنید. همانطور که می دانید نمی شود آب درون مخزن را مشاهده کرد.  به همین علت باید به نشانگر آن توجه کنید. در واقع عقربه نشانگر می  تواند به شما میزان فشار آب پکیج را نشان دهد. اگر عددی که نشانگر عقربه ای نشان می دهد بین ۱ و ۲ بار باشد، نشان دهنده نرمال بودن دستگاه است. اما اگر این عدد به ۰/۵ برسد باعث خاموش شدن پکیج می شود.

  • انسداد مدار گرمایشی

عامل دیگری که می تواند باعث روشن نشدن پکیج شود مسدود شدن مدار گرمایشی است. این مدار شامل لوله ها و رادیاتور ها می باشد. به همین جهت اگر مسدود شود باعث خاموش شدن پکیج و روشن شدن آن می شود.

  • ایجاد مشکل در دودکش پکیج

همانطور که می  دانید دودکش یکی از اجزای مهم در پکیج به حساب می آید. اگر در نصب دودکش پکیج اشتباه ایجاد شده باشد، باعث خاموش شدن پکیج می شود.

  • خراب بودن الکترود پکیج

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث روشن نشدن پکیج می شود، روشن نشدن مشعل و خراب بودن الکترود است. زیرا الکترود عملکرد مهمی دارد و اگر خراب شود، باعث روشن نشدن مشعل های پکیج می شود و در این صورت پکیج نمی تواند روشن شود. البته عواملی مانند کثیف بودن الکترود هم می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی روشن نشدن پکیج دیواری بگذارد. در این صورت باید اقدام به تمیز کردن آن کنید.

چرا پکیج خاموش میشود؟

آیا شما می دانید چرا پکیج دیواری خاموش میشود؟ خاموش شدن پکیج مدل دلایل بسیار زیادی دارد. در واقع عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند باعث خاموش شدن پکیج دیواری شما شود.

  • خراب بودن برد پکیج دیواری

یکی از دلایلی که باعث خاموش شدن پکیج شما می شود، ممکن است به علت خراب بودن برد آن باشد. در این صورت اگر برد شما خراب شده است، حتما باید به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید. در این صورت تعمیرکار اقدام به تعمیر و یا تعویض برد پکیج دیواری می کند.

چرا پکیج خاموش میشود

  • به علت جوش آوردن پکیج دیواری

یکی دیگر از دلایلی که باعث خاموش شدن  ناگهانی پکیج شما می شود، ممکن است به علت جوش آوردن آن باشد. اگر دمای پکیج شما بیش از حد باشد و پکیج بیش از حد گرم شود در این صورت جوش می آورد، برای جلوگیری از خطرات جوش آوردن پکیج دیواری همواره سعی کنید تا دمای آن را تنظیم نگه دارید. البته دلایل بسیار زیادی برای جوش آوردن و خاموش شدن ناگهانی پکیج وجود دارد. مثلاً ممکن است یکی از این دلایل خراب بودن کلید ntc یا رسوب بستن مبدل ثانویه باشد.

  • خراب بودن شمعک پکیج دیواری

عامل دیگری که تاثیر بسیار زیادی بر روی خاموش شدن پکیج دیواری دارد، ممکن است از خراب بودن شمعک آن باشد. همانطور که می دانید سیستم جرقه زنی و گاز رسانی پکیج شما باید کاملا سالم باشد تا بتواند باعث روشن شدن پکیج دیواری شود. اگر این قطعات خراب شود به هیچ عنوان پکیج  دیواری شما روشن نمی  شود و باید در آن صورت شمعک را تعویض و یا تعمیر کنید.

  • خراب بودن پمپ آب پکیج دیواری

وظیفه پمپ آب پکیج پمپاژ کردن آب است. اگر این قطعه خراب شود، باعث خاموش شدن و روشن نشدن پکیج دیواری می شود. زمانی که این پمپ با مشکلات مواجه شود دیگر در آن آب درست گردش نمی کند. البته باید توجه کنید که پمپ آب پکیج در ابتدا نیم سوز می شود و بعد به طور کامل می سوزد و باعث خاموش شدن پکیج می شود.

  • کمبود فشار گاز

این عمل تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد پکیج دارد. در واقع باید به صحیح ترین روش به پکیج گاز رسانی شود. اگر عمل گازرسانی به پکیج به خوبی انجام نگیرد، باعث خاموش شدن و روشن شدن آن می شود. عوامل بسیار زیادی باعث کم بودن فشار گاز در پکیج دیواری می شود، مثلاً ممکن است شیر پکیج بسته باشد و یا فشار گاز کم باشد. در این صورت گازی به پکیج وارد نمی شود و مشعل های پکیج روشن نمی شوند. در این قسمت به سوال چرا پکیج خاموش میشود پاسخ دادیم.

چرا پکیج خاموش میشود

سخن پایانی

چرا پکیج روشن نمیشود؟ عواملی مانند کمبود آب موجود در مخزن پکیج و مسدود بودن مدار گرمایشی و خراب بودن برد پکیج دیواری و جوش آوردن پکیج و حتی خراب بودن الکترود آن می  تواند باعث روشن نشدن پکیج دیواری شود. چرا پکیج خاموش میشود ؟ کمبود فشار گاز و خراب بودن پمپ آب پکیج دیواری و خراب بودن شمعک پکیج دیواری باعث این مشکل می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پکیج به سایت http://tasisat.com مراجعه کنید.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”چرا پکیج روشن نمیشود؟ ” answer-0=”خرابی در هر یک از قطعات پکیج می تواند باعث عملکرد نادرست و روشن نشدن آن شود. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”دلایل کمبود آب مخزن پکیج چیست؟ ” answer-1=”ممکن است ناشی از خراب بودن شیر آب پرکن باشد. ” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”مشکلات خراب بودن پمپ آب چیست؟ ” answer-2=”باعث درست گردش نکردن آب در پمپ پکیج می شود. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *